Ticker

6/recent/ticker-posts

Coach Airways: Butik Kapal Terbang Pertama di Dunia di Freeport A’Famosa Outlet, Melaka

pelancaran butik coach airways

PERASMIAN BUTIK KONSEP COACH AIRWAYS PERTAMA DI DUNIA DALAM PESAWAT BOEING 747 DI FREEPORT A’FAMOSA OUTLET, MELAKA | Freeport A’Famosa Outlet secara rasminya memperkenalkan Coach Airways yang pertama di dunia, iaitu sebuah pesawat Boeing 747 yang telah diubahsuai menjadi butik dan kafe yang unik untuk produk jenama Coach. Projek ini bermula pada April 2021 dan telah berjaya disiapkan pada Mei 2023 selepas melalui proses penilaian, perolehan, pemindahan, pemasangan, dan ubahsuai pesawat Boeing 747 tersebut.

Pesawat Boeing 747 ini, yang pada suatu ketika menjadi pesawat awam terbesar pada tahun 1960-an, memiliki panjang badan pesawat 231 kaki 10 inci dan lebar rentang sayap sepanjang 195 kaki 8 inci. Pada hari ini, pesawat megah ini telah bertransformasi menjadi Butik Coach yang pertama di dunia.

pelancaran butik coach airways

Ketua Menteri Melaka, YAB Datuk Seri Ab Rauf Bin Yusoh, menyambut baik kehadiran Coach Airways sebagai tarikan baharu di Negeri Melaka. Ia menunjukkan kesungguhan Melaka dalam meningkatkan produk sektor pelancongan kepada orang ramai, serta sejajar dengan kempen Tahun Melawat Melaka 2024. Beliau juga menyatakan bahawa konsep butik ini melambangkan kemewahan dan prestij untuk semua rakyat Malaysia secara amnya dan penduduk di Melaka secara khususnya.

pelancaran butik coach airways

pelancaran butik coach airways

Pengarah Urusan Freeport A’Famosa Outlet, Datuk Julian Lau, menyatakan bahawa projek ini telah dimulakan dua tahun yang lalu dan melibatkan kerjasama gigih dari semua pihak terlibat untuk menjadikan pesawat Boeing 747 ini sebagai butik yang eksklusif dan unik bagi jenama Coach.

Coach Airways di Freeport A’Famosa Outlet menawarkan pengalaman yang menarik bagi para penggemar penerbangan dan membeli-belah. Pesawat Boeing 747, yang sebelumnya dikenali sebagai 'Queen of The Skies', kini dinobatkan sebagai 'Queen of The Retail'. Reka bentuk pesawat yang luas menciptakan suasana belanja yang nyaman dan memberikan kenangan akan kegemilangan perjalanan udara dahulu yang menitikberatkan nilai kemewahan dan keanggunan.

pelancaran butik coach airways

Pelanggan akan mendapatkan pas masuk yang menyerupai tiket penerbangan ketika memasuki jambatan menuju badan pesawat, menciptakan pengalaman menaiki pesawat udara yang sebenar. Mereka juga berpeluang untuk menjelajahi bahagian dalam kabin pesawat untuk melihat koleksi produk Coach yang lengkap, termasuk bag tangan, kasut, dan aksesori.

pelancaran butik coach airways

Campbell O’Shea, Pengurus Besar Tapestry Southeast Asia & Oceania, menyatakan kegembiraannya atas pembukaan Coach Airways sebagai konsep butik pertama yang menawarkan pengalaman interaktif kepada pelanggan. Ia merupakan langkah inovatif untuk memberikan pengalaman membeli-belah yang menarik kepada pelanggan di Freeport A’Famosa Outlet Melaka.

pelancaran butik coach airways

Acara perasmian Coach Airways turut dihadiri oleh Ketua Pengarah Tourism Malaysia, Dato’ Dr. Ammar Bin Abd Ghapar, yang memberikan ucapan tahniah kepada Freeport A’Famosa Outlet atas pengiktirafan sebagai 'First Retail Concept Store in An Airplane' oleh Malaysia Book of Record. Coach Airways juga menerima anugerah Pengalaman Peruncitan Yang Unik 2023 dari Persatuan Taman Tema & Pusat Hiburan Keluarga Malaysia (MATFA).

@projektravel Freeport A’Famosa Outlet secara rasminya memperkenalkan Coach Airways yang pertama di dunia iaitu sebuah pesawat Boeing 747 yang telah diubah suai menjadi butik dan kafe yang unik bagi produk jenama Coach. 📹 @razifalhaj #CoachAirways #FreeportAFamosaOutlet #Melaka #Coach #FYP #JomCutiCutiMalaysia #Fashion #Boutique #Shopping ♬ original sound - ProjekTravel

Coach Airways di Freeport A’Famosa Outlet telah bersiap sedia untuk menawarkan pengalaman belanja yang unik dan bernilai tambah kepada pelanggan. Selain ruang butik, pesawat ini dilengkapi dengan ruang tetamu, galeri, dan kafe kontemporari, menciptakan suasana pesawat yang unik dan memberikan kemudahan istirahat bagi pelanggan. 

pelancaran butik coach airways

pelancaran butik coach airways

Coach Airways kini bersedia untuk menyemarakkan imaginasi pelanggan dengan gabungan konsep butik dan dalam penerbangan, dan menjadi tarikan global yang mempesonakan.

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. alahai cantiknyaaa boutique Coach Airways ni. boleh jadi berjam2 duduk shopping sini!

    BalasPadam