Ticker

6/recent/ticker-posts

CANCUN UNDERWATER MUSEUM LOKASI DIVING UNIK DUNIA

Apa yang akan korang lakukan sekiranya korang mampu untuk menyelam dan berenang bebas di dalam lautan yang luas. Pasti ramai yang ingin tahu bahawa,di dunia ini terdapat banyak sekali spot-spot diving yang terkenal dan cantik, namun ada CANCUN UNDERWATER MUSEUM telah berjaya menarik menarik perhatian kami di Projek Travel sebagai sebuah lokasi diving paling unik di dunia.


CANCUN UNDERWATER MUSEUM, MEXICO

Pembuat patung Jason de Caires Taylor telah menciptakan sebuah muzium unik yang luar biasa yang mungkin hanya ada satu dunia. Muzium ini telah dibina di bawah laut di luar pesisir pantai Isla de Mujeres. Menikmati snorkeling di Muzium Underwater Cancun (MUSA) dan menonton lebih 470 patung dalam air ini pasti menjanjikan sesuatu yang terbaik untuk pengembaraan korang.

Selain menjadi karya seni indah ternyata patung-patung ini juga mempunyai fungsi lain sebagai pengganti karang-karang yang telah terkikis. Keunikan ini sangat banyak mengundang para pelancong untuk datang ke sini.

kredit photo aquaworld.com.mx
Buktinya, tapak terumbu karang "CANCUN UNDERWATER MUSEUM" ini telah menerima kehadiran besar pelawat sejak beberapa tahun dan ini.

Sememangnya lokasi ini cukup unik dan bagus untuk ecosistem. Insyaallah kalau ada rezeki, kami sendiri teringin untuk datang dan lihat sendiri keindahan dan keunikan tempat ini.