Ticker

6/recent/ticker-posts

PERKARA YANG BOLEH DILAKUKAN PADA 10 HARI TERAKHIR RAMADAN

PERKARA YANG BOLEH DILAKUKAN PADA 10 HARI TERAKHIR RAMADAN | Pejam celik kita sudah masuk ke kawasan 10 hari terakhir bulan ramadan. Dalam kita bersungguh membuat persiapan menuju Hari Raya, kita jangan lupa 10 hari terakhir dimana didalamnya ada malam yang disebut sebagai malam 1000 bulan iaitu Lailatul Qadar

6 SUNNAH RASULULLAH DI 10 HARI TERAKHIR RAMADAN



Amalan yang dianjurkan ini adalah amalan yang menjadi kelaziman bagi Rasulullah lakukan pada 10 hari terakhir Ramadan. Barang siapa melakukan kebaikan pada pada Lailatul Qadar, kebaikan itu 1000 kali lebih baik daripada bulan yang tiada Lailatul Qadar.

Memperbanyakkan solat sunat seperti solat sunat tahajud dan juga solat sunat taubat sangat digalakkan dilakukan pada 10 malam terakhir ramadan

Selain itu kita juga digalakkan untuk memperbanyakkan berdoa khasnya doa yang memohon pengampunan daripada Allah dan diberikan kebaikan. 

Beriktikaf dimasjid sambil memperbanyakkan zikir kepada Allah, banyakkan membaca Al-Quran dan juga beristighfar juga digalakkan untuk kita lakukan pada 10 hari terkahir ini. 

Semoga sedikit perkongsian ringkas admin ini dapat membantu korang semua dalam menempuh 10 hari terakhir ramadan dengan bermanfaat. 



Catat Ulasan

0 Ulasan