Ticker

6/recent/ticker-posts

PAPERO, RESTORAN CITARASA MAKANAN MEDITERINIAN DAN ITALIAN


PAPERO, RESTORAN MAKANAN ARAB | Pertama kali mendapat jemputan berbuka puasa di Restoran Papero yang mana mereka ada menyediakan makanan citarasa Mediterinian dan Italian yang juga berkonsepkan fast food. Restoran Papero tempat kami berbuka puasa kali ni ialah di Shah Alam. 

Restoran Papero di Shah Alam
Restoran Papero di Shah Alam
Restoran Papero pertama mula di buka pada Mei 2013 yang beralamat di alamat :

Restoran Papero Sri Petaling

No A-G-9, 
Jalan Endah Promenade, 
Sri Petaling, 57000 Kuala Lumpur.

Manakala Restoran Papero di Shah Alam ini pula merupakan merupakan Cawangan Sulung mereka yang baru sahaja dibuka dan beroperasi pada 15 Jun yang lepas iaitu 2 hari sebelum bulan ramadhan yang beralamat di : 

Restoran Papero Shah Alam
Kondo Acappella, Seksyen 13, 
Shah Alam
(berdepan restoran tupai tupai)

Syarikat yang mengendalikan operasi Restoran Papero adalah Orient Dam Sdn Bhd.

Restoran Papero di Shah Alam ini mempunyai 2 bahagian untuk pilihan pelanggannya menjamu selera iaitu bahagian tertutup yang berhawa dingin dan bahagian terbuka di bahagian luar restoran. Restoran ini boleh memuatkan sehingga 70 orang dalam satu masa dengan kapasiti 45 di dalam dan 25 di luar.

Susun atur bahagian dalam
Perabut di bahagian dalam lebih kepada kerusi berkusyen manakala di bahagian luar pula mempunyai kerusi dan meja  kayu yang sangat sesuai untuk lepak dan santai.

Bahagian luar restoran
Lokasi Restoran ini sangat mudah dijejaki kerana ia berdekatan dengan condo acapella seksyen 13 shah alam dan bersebelahan dengan dkayangan steamboat dan hayaki dan berhadapan dengan Tupai-tupai..

MENU UTAMA | Menu utama di Restoran Papero Shah Alam ini ialah Pizza, Shawarma (kebab) dan Sandwich. Masakan di Restoran ini di masak oleh chef yang di datangi khas dari Syiria. Namun begitu, pelanggang tidak perlu risau dengan rasa setiap makanan yang disediakan kerana ianya sudah di olah untuk menepati citarasa rakyat kita di Malaysia. Namun begitu ianya tidak 100% diubah dari citarasa sebenar.

Chef dari Syria_ Foto Halim Brothers
Jangan terkejut jika Mat Remos katakan bahawa pemiliknya adalah orang tempatan iaitu En. Sheikh Ahmad Fakhruddin.

Penyediaan Shawarma (kebab) oleh chef yang terlibat
Menurut kata pemilik Restoran Papero ini iaitu En, Sheikh Ahmad Fakhruddin, Pizza dan Shawarma (kebab) mereka sangat popular di Restoran Papero Sri Petaling. Untuk hari biasa, sehari mereka perlu menyediakan 50kg Shawarma (kebab) untuk para pembelinya. Ini menunjukkan bahawa kebab mereka cukup digilai oleh masyarakat setempat. Restoran Papero di Sri Petaling merupakan HQ kepada Restoran Papero. Dan Restoran Papero di Shah Alam ni pula merupakan branch pertama mereka.

PERKHIDMATAN DELIVERY | Bagi mereka yang tidak berkesempatan untuk ke Restoran Papero terdekat, mereka juga ada menyediakan perkhidmatan penghantaran dengan harga tertentu sekitar kawasan terdekat.

Foto Halim Brothers
Shah Alam
017 3493290
017 3493289

Sri Petaling
017 3113459
017 3113150

MENU SEMPENA RAMADHAN | Sempena ramadhan ni, Restoran Papero juga ada menyediakan beberapa menu yang special untuk para pelanggannya.

Menu sempena ramadhan
Pilihan di tangan anda, apa yang Mat Remos boleh katakan yang makanan dia semua sedap. Dan jangan takut tak kenyang kerana makanan dia dalam potion yang besar. *kami makan siap boleh kongsi-kongsi ramai-ramai. Jom tengok apa juadah yang kami rasa disini.

Roti Fatayer
Ini lah roti Roti Fatayer, roti untuk pembuka selera khas untuk menu di bulan ramadhan ni. Ianya hanya roti kosong yang sangat lembut dan sedap.

Shawarma (Kebab)
Menu signature di Restoran Papero. Pilihan di tangan anda, ayam atau daging. 

Havana Pizza
Seperti yang diberitahu sebelum ni, pizza juga menjadi menu pilihan di restoran ni. Pelbagai jenis pizza yang enak dan lembut untuk pilihan anda. Tandoori Pizza, Papero Pizza, Toshka Pizza dan Hawaii Pizza.

Pizza Nasi
Makanan di Restoran Papero adalah 100% halal dan sangat mengutamakan kepada penyediaan barangan halal dan kebersihan makanan.

Foto Halim Brothers
Restoran Papero juga mempunyai satu lagi jenama sendiri iaitu La Fontana Chocolate & Cafe yang mana ianya beroperasi bersebelahan dengan Restoran Papero di Sri Petaling. Semua Makanan dan Minumannya berasaskan Chocolate.

WAKTU OPERASI BULAN PUASA :

Restoran Papero / Chocolate & Cafe Sri Petaling Kuala Lumpur
5.30pm - 4am 
selepas raya : 2pm - 2am
Tutup Hari Raya Puasa pada Hari Raya Pertama sahaja.


Restoran Papero Shah Alam
5.30pm - 12.00am
selepas raya : 4pm - 12am.
Tutup Hari Raya Puasa selama 5hari raya kecuali ada tempahan. 
Sebarang perubahan akan di maklumkan dari semasa ke semasa.

Untuk maklumat lebih lanjut korang boleh Layari Facebook untuk dapatkan info menu dan sebagainya : 

Restoran Papero : PAPERO
Chocolate & Cafe : La Fontana Chocolate & Cafe

Bersama Pemilik Restoran Papero iaitu Tuan Sheik Ahmad Fakhruddin
Terima kasih kami ucapkan kepadasaudara Acul dan Tuan Sheik Ahmad Fakhruddin kerana sudi menjemput kami dari team Projek Travel untuk berbuka puasa di Restoran Papero Shah Alam ini. Insyaallah jika ada rezeki kami akan ke Restoran Papero di Sri Petaling pula untuk makan di La Fontana Chocolate & Cafe . Insyaallah

Catat Ulasan

0 Ulasan