Ticker

6/recent/ticker-posts

INSPIRASI MASAKAN MELAKA DI HOTEL CONCORDE KUALA LUMPUR


Inspirasi Masakan Melaka di Hotel Concorde Kuala Lumpur | Bertempat di Restoren Melting Pot, aras lobby hotel Concorde KL, para pengunjung di jamukan dengan hidangan buffet berinspirasi masakan negeri Melaka sempena bulan Ramadhan pada tahun ini.

Asam pedas Melaka, ikan bakar Parameswara, ayam Pong Teng, cendol dan juga cencaluk antara yang difikiran jika ditanya mengenai masakan dari negeri Melaka. 






Ya, itu adalah antara menu yang disediakan sekira nya anda berbuka puasa di Hotel Concorde. Yang pasti setiap sajian asli Melaka ini disediakan dengan menggunakan bahan dan rempah ratus yang asli.

Selain itu juga terdapat seleksi teriyaki dan juga sup “gear-box” untuk di nikmati setiap pengunjung. Pilihan asam pedas ikan pari, asam pedas ekor dan juga asam pedas daging tetel antara sajian yang wajib di cuba.




Di kaunter manisan mulut atau dessert, seleksi kuih-kuih Melayu juga di ketengah kan antaranya adalah pulut Taitai atau pulut tekan, kuih badak berendam, pengat durian dan pulut serta tidak di lupakan ABC untuk menghilangkan rasa dahaga sepanjang hari berpuasa. Tidak lupa juga pegunjung dihiburkan oleh kumpulan “Begema 5” dari Indonesia di sepanjang majlis berbuka anda.


Yang pasti, hidangan buffet Inspirasi Masakan Melaka adalah wajib di cuba sekiranya anda sedang mencari lokasi berbuka puasa bersama keluarga mahupun rakan rakan kerja. Berharga sekitar RM138.00 ++ seorang dan hidangan buffet ini di sajikan sehingga penghujung Ramadhan iaitu 16 Julai 2015.

Hotel Concorde Kuala Lumpur 
2 Jalan Sultan Ismail, 
50250 Kuala Lumpur, Malaysia

Website : 

Tel: +603 2144 2200 Fax: +603 2144 1628

Ditulis Oleh :
Juhfaidzal Juhari
Instagram : https://instagram.com/jfjuhari

Catat Ulasan

0 Ulasan