Ticker

6/recent/ticker-posts

Senarai 10 Bangunan Tertinggi Di Asia Tenggara

Senarai 10 Bangunan Tertinggi Di Asia Tenggara | Kalau dahulu negara kita Malaysia cukup bangga dengan Menara Berkembar Petronas (KLCC), pada tahun 2023 ini Malaysia memiliki mercu tanda baharu negara yang digelar Merdeka 118 . Lebih membanggakan, Menara Merdeka 118 ini secara rasminya telah menjadi menara tertinggi di Malaysia dan Asia Tenggara dengan ketinggian 678,9 meter.

Untuk pengetahuan kalian, menara tertinggi di dunia masih dipegang oleh Burj Khalifa dengan ketinggian mencapai 828 meter. Di samping itu, tanpa kita sedari menara-menara yang ada di negara-negara di Asia Tenggara rupanya banyak yang menduduki peringkat atas di peringkat dunia.

Kalian mesti tertanya-tanya menara apa dan di negara mana menara-menara tersebut kan? Berikut merupakan senarai 10 menara tertinggi di sekitar Asia Tenggara.

Sumber ilustrasi : seasia

Semoga Senarai 10 Bangunan Tertinggi Di Asia Tenggara yang kami kongsikan di atas memberi kalian inspirasi & menambah info mengenai tempat menarik dan memudahkan perancangan percutian kalian kelak. Sila kongsi di sosial media kalian untuk manfaat bersama.

Ikuti kami di media sosial:
Facebook : @projektravel https://www.facebook.com/projektravel
Twitter: @projektravel https://twitter.com/ProjekTravel
Instagram : @projektravel https://www.instagram.com/projektravel/
TikTok: @projektravel https://www.tiktok.com/@projektravel

Catat Ulasan

0 Ulasan