Ticker

6/recent/ticker-posts

8 LOKASI GLAMPING POPULAR DI MALAYSIA

Untuk pengetahuan korang, pada tahun 2015 jumlah carian untuk kata kunci, "Glamping" sahaja telah mencapai sehingga 260,000 dalam pencarian bulanan (lebih 3 juta carian tahunan). _sumber Glamping.com.

Glamping ini juga semakin hari semakin mendapat tempat dan dikenali oleh rakyat Malaysia. Walau bagaimana pun, masih ada lagi yang belum mengetahui tentang kewujudan Glamping ini.


APA ITU GLAMPING ?

Glamping : Satu gabungan glamor dan perkhemahan, wujud di peringkat antarabangsa dan telah merentasi Atlantik sejak sedekad yang lalu. Konsep ini telah membawa kelainan dalam dunia perkemahan dengan menawarkan aspek positif perkhemahan tanpa negatif (tidak selesa). Glamping memberi tumpuan kepada keselesaan yang lengkap untuk tetamu. Kemudahan didapati di destinasi Glamping jauh melebihi dari apa-apa rekreasi pengalaman berkhemah lain.

Berikut merupakan 8 senarai lokasi Glamping popular yang ada di seluruh malaysia yang perlu korang tahu :









Jadi jangan lepaskan peluang korang untuk merasai sendiri pengalaman hebat tinggal di dalam khemah Glamping ini. Setiap lokasi yang kami nyatakan diatas mempunyai tarikan dan kelebihan tersendiri. Glamping juga sangat sesuai untuk percutian keluarga.