Ticker

6/recent/ticker-posts

PULAU SIBUAN SEMPORNA SABAH | PULAU TERINDAH DUNIA


PULAU SIBUAN SEMPORNA, SABAH | Pulau ini dikatakan antara pulau yang terindah di lautan Sulawesi. Pulau ni juga adalah sebahagian daripada. Sebahagian pengunjung yang datang ke pulau ini akan melakukan aktiviti menyelam. Sememangnya tiada sebarang resort mahupun hotel di atas pulau kecil ini.

PULAU SIBUAN
Sumber gambar dari impressive.net

PULAU SIBUAN
Sumber gambar dari etawau.com

Untuk ke pulau ini, anda boleh menaiki teksi atau bas dari Lapangan Terbang Tawau terus ke Semporna. Perjalanan mengambil masa kira-kira 1 setengah jam. Seterusnya, untuk sampai ke pulau. anda perlu menaiki bot yang tersedia. Perjalanan dari jeti ke pulau mengambil masa kira-kra 40 minit.

Pulau ini sangat amazing! Jika anda berkesempatan ke sini. Pastikan bawa bersama makanan ringan. Tapi ingat! Simpan sampah yang ada dan buang di tempat sepatutnya. Jadikan pulau ini kekal tercantik di dunia.


Jom Travel!

p/s : Selamat Bercuti dari kami team ProjekTravel. jangan lupa gunakan hashtaq #projektravel jika berkongsi moment percutian korang di Instagram ya :)

Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. Cantik...Semporna juga terkenal dengan ketam yang besar.

    BalasPadam
  2. Ketam yang bersaiz besar ada di Semporna. Ini kawan akak yang beritahu. Peminat seafood terutamanya ketam bolehlah meratah ketam segar dan besar....sebelum terjah lokasi lain yang berdekatan dengan bandar Semporna.

    BalasPadam
  3. cantiknya.... Moga ada rezeki untuk sampai kesini...

    BalasPadam
  4. cantik pulau kat sabah... kita plan untuk pergi ni..

    BalasPadam