Ticker

6/recent/ticker-posts

Cara Jimat Menaiki ERL ke KLIA & KLIA 2 | KLIA EKSPRES & KLIA TRANSIT TRAIN



Cara Jimat Menaiki ERL ke KLIA & KLIA 2KLIA EKSPRES & KLIA TRANSIT TRAIN | Sangat teruja bila Pertama Kali Di KLIA 2, admin dapat menjejakkan kaki di KLIA 2 dalam masa satu minggu pembukaannya. Bagi yang biasa menggunakan perkhidmatan ERL untuk ke LCCT dulu, tidak perlu lagi membuang masa dan tenaga dengan mengambil bas untuk ke sini. Ia kerana ERL akan terus berhenti betul-betul di dalam shopping mall KLIA2

KLIA Ekspres mengambil masa 33 minit untuk ke destinasi KLIA2.  Ia beroperasi setiap 15 minit sekali ketika peak hours dan  20 minit sekali ketika waktu biasa. Perkhidmatan KLIA Ekspres ini hanya bermula dari KL Sentral dan terus ke KLIA & KLIA2 tanpa berhenti di stesen lain.


Jika dilihat pada perkhidmatannya, yang cekap. Jangan melatah jika harganya juga cukup cekap untuk kita. Harga untuk one way dari KL Sentral ke KLIA /KLIA 2 adalah dalam rate yang sama iaitu RM 35 untuk dewasa dan RM15 untuk kanak-kanak.

Untuk menyemak jadual pergerakan KLIA Transit Train korang leh semak di www.klia2.info/kliaekpres [klik]

Tapi, kita tetap boleh membuat pilihan jika ingin berjimat. Ini kerana Mereka juga menyediakan perkhidmatan KLIA Transit Train. Tetapi anda perlu bijak menguruskan masa dan tak malas untuk bergerak.


Dengan menggunakan KLIA Transit Train, jika korang dari KL Sentral, korang perlu transit di mana-mana stesyen ERL seperti Bandar Tasik Selatan / Putrajaya untuk membeli tiket lain untuk teruskan perjalanan ke destinasi KLIA /KLIA2 . Kalau tak silap admin ia menjimatkan sehingga separuh dari harga tiket menggunakan KLIA Ekpres.

Untuk pengetahuan korang, yang bestnya dalam ERL ni ada wifi percuma. Jadi tak perlu risau takde line internet kalau nak update blog ke, fb ke, instagram ke kan.

Sumber:  www.mawardiyunus.com . Untuk entry seterusnya, admin nak cerita tentang kemegahan KLIA 2 pulak. So korang kena tunggu entry berikutnya.

Kredit info dan gambar di : www.klia2.info

Catat Ulasan

7 Ulasan

  1. Mudah kan.
    Takyah nak bawa pengangkutan sendiri bila ke KLIA.
    Lebih senang dan mudah.

    BalasPadam
  2. Apa yang penting. Jangan tertinggal flight.

    BalasPadam
  3. setuju sangat untuk transit kalau nak jimat duit. dah perasan dah dulu, cumanya, untuk orang yg banyak beg besar2, rumit sikit lah nak heret beg. :D tapi demi penjimatan, hehe.

    BalasPadam
  4. Kena pk tentang beg juga ni...better masa pergi tu kurangkan bawa baju...beli byk baju semasa di kawasan pelancongan...baru ringan nak begerak kan...TQ for the tips

    BalasPadam
  5. best la parent ambik..cuti kali ni parent sruh naik bnde nie...cobaan2..mule sruh bljar book ticket flight sndiri pastu sruh bljar balik sndiri hahaha,,,,sedihh

    BalasPadam