Ticker

6/recent/ticker-posts

IVORY SUITE : 4 LOKASI HOMESTAY MURAH TAPI MEWAH DI SEKITAR KUALA LUMPUR



Menginap di homestay adalah jalan terbaik bagi mereka yang ingin berjimat ketika travel. Ini kerana, homestay mempunyai kelebihannya tersendiri berbanding penginapan lain seperti hotel. Menginap di homestay biasanya lebih murah dan bebas. Ianya sangat sesuai bagi mereka yang datang secara berkumpulan.

KELEBIHAN MENGINAP DI IVORY SUITE HOMESTAY DI SEKITAR KUALA LUMPUR

1. LEBIH MURAH

Banyak hotel, soho dan residence mewah dijadikan sebagai homestay oleh pemiliknya di sekitar Kuala Lumpur. Lokasi yang strategik berlatar belakangkan bangunan iconic Kuala Lumpur juga ada dengan tetapan harga yang cukup murah. Walaupun homestay-homestay ini di dalam bangunan hotel, soho dan residence mewah, ternyata harganya jauh lebih murah dari harga asal sewa hotel, soho dan residence mewah tersebut. *jadi kenapa mesti pilih yang mahal kalau ada yang lebih murah kan.

2. BOLEH MEMASAK

Kebiasaannya homestay yang ada di bandar tidak menyediakan sarapan pagi , makan tengahari mahupun makan malam. Ini kerana ianya hanya sekadar sewaan pada bilik sahaja. Tapi ianya tidak menjadi rumit kerana kebanyakan homestay ini mempunyai kelengkapan memasak yang cukup lengkap seperti microwave, pinggan mangkuk, alatan sudu, peti ais, water heater, dan macam-macam lagi.

3. MUDAH AKSES

Kebanyakan lokasi homestay ini sangat dekat dengan tempat-tempat stategik seperti pusat membeli belah dan sebagainya. Sebagai contoh, kalau lokasinya di Fraser Place korang hanya akan mengambil masa 5 minit jalan kaki ke KLCC. Selain itu, ianya dekat dengan stesyen train seperti LRT, Monorail ataupun MRT. *jadi mudahkan nak ke mana-mana.

4. KEMUDAHAN HOTEL

Memandangkan homestay ini berada di hotel, soho dan residence mewah, kita juga mempunyai akses untuk menggunakan kemudahan yang ada seperti kolam renang, gym dan sebagainya. Jadi memang cukup berbaloi menginap di homestay.

5. SEWA DALAM JANGKAMASA LAMA

Bagi mereka yang datang ke Kuala Lumpur untuk urusan kerja dan akan memakan masa yang lama, korang boleh membuat rundingan dengan pemilik untuk dapat harga yang lebih murah. Ini tidak mustahil kerana anda adalah pelanggan yang mereka cari.

6. SEWA UNTUK KELUARGA / RAMAI

Homestay di sekitar Kuala Lumpur tidak terhad pada jenis studio sahaja. Ada juga diantaranya mempunyai bilik dan sebagainya. Walaubagaimanapun, mereka masih menyediakan tilam dan selimut extra untuk kelselesaan pelanggan mereka.

7. SPECIAL REQUEST

Selain dari penginapan, pihak Ivory Suite juga menerima tempahan Surprise Room Deco untuk majlis Hari Lahir, Anniversary dan sebagainya.

4 LOKASI HOMESTAY MURAH TAPI MEWAH DI SEKITAR KUALA LUMPUR

[1] FRASER PLACE KUALA LUMPUR (Near to KLCC & Pavilion)

  • Studio : From RM180 per night
  • 1 Bedroom : From RM220 per night
  • 10 minutes Walking distance to Suria KLCC, KLCC Convention Centre & Pavilion
  • LRT : KLCC Station, Raja Chulan Station, Bukit Nanas Station
  • Facilities : infinity pool, gym, sauna, jacuzzi, game room, coin laundry
  • Fully Furnished : kitchen, microwave, fridge, aircond, fan, tv, hair dryer, iron
  • Unlimited High-speed Wifi

[2] RAMADA HOTEL @ ONE CEYLON HOTEL (Near to Bukit Bintang)

  • Studio : From RM180 per night
  • 5 Minutes Walking distance to Bukit Bintang
  • Special Place : Jalan Alor Food Street, Lot10, Sungei Wang, Lowyat Plaza, Berjaya Time Square, Pavilion & etc.
  • Monorail & MRT : Bukit Bintang Station
  • Facilities : pool, gym, coin laundry
  • Fully Furnished : kitchen, microwave, fridge, aircond, tv, hair dryer, iron, washing machine
  • Unlimited High-speed Wifi

[3] BINJAI 8 PREMIUM SOHO (Near to KLCC - KLCC View)

  • 1 Bedroom : From RM200 per night
  • 10 minutes Walking distance to Suria KLCC & KLCC Convention Centre
  • Special Place : Tapak Urban Street Dining KL (Food Truck)
  • Putra LRT : Ampang Park Station
  • Facilities : pool, gym
  • Fully Furnished : kitchen, microwave, fridge, aircond, tv, hair dryer, iron, washing machine
  • Unlimited High-speed Wifi

[4] BINTANG FAIRLANE RESIDENCE (Near to Bukit Bintang)

  • 2 Bedroom : From RM230 per night
  • 5 Minutes Walking distance to Bukit Bintang
  • Special Place : Lot10, Sungei Wang, Lowyat Plaza, Berjaya Time Square, Pavilion & etc.
  • Monorail & MRT : Bukit Bintang Station
  • Facilities : pool, gym
  • Fully Furnished : kitchen, microwave, fridge, aircond, tv, hair dryer, iron, washing machine
  • Unlimited High-speed Wifi
Untuk tempahan penginapan dan maklumat lanjut berkenaan 4 lokasi homestay murah tapi mewah di sekitar kuala lumpur, korang boleh terus berhubung dengan mereka di 011-29601326 . Selain dari itu,korang juga boleh membuat rujukan di social media mereka seperti di bawah :

Facebook : https://www.facebook.com/ivorysuitesmy/
Instagram : ivory_suite

Catat Ulasan

19 Ulasan

  1. Faktor ke3 tu yg paling aida titikberatkan. Lelebih dgn public transport kan. KL if nak arking kereta pun, dah semakin mahal. If lokasi penginapan kita mudah aksesnya, itu baru holiday yg ohsem. Then, if dpt memasak. Ni terbaik. Jimat bajet makan2 kan :-)
    Info ni sgt bagus ni.

    BalasPadam
  2. Kalau peegi Kl dalam jangka masa panjang lebih prefer homestay berbanding hotel. Lagi2 kalau pegi dengan family memang berbaloi .Tadi lia tengok Harga empat homestay ni memang berbaloi. Lokasi pun strategik dan access dengan public transport.

    BalasPadam
  3. ada rupanya homestay ekslusif mcm ni kt KL. Harga pun berpatutan. Dekat binjai tu mcm cantik je view die mawardi.Lepas ni boleh try. Thanks for sharing

    BalasPadam
  4. Fraser tu menarik juga kan..dengan facility yang menarik bagai juga. Infinity pool tu memang seronok lah anak2 kalau anak tengok tu. Tapi mak nya ter feeling nak ber jakuzi..haha

    BalasPadam
  5. Ingatkan homestay ni lagi mahal tapi harga tu macam hotel lagi mahal hihi yang bestnya boleh pergi ramai-ramai

    BalasPadam
  6. Nice places, yeah I agree with you, especially having kids with me homestay is a good choice.

    BalasPadam
  7. Kalau sesiapa duk luar KL and datang ke KL untuk staycation, memang patut pilih homestay ni compare to hotel. Ada ruang boleh masak dan space lebih besar dengan harga berpatutan. Nanti nak recommend dekat kawan hehe

    BalasPadam
  8. Bilik studio type memang paling senang nak cari di area KL. At least walaupun tak dapat full homestay yang 3 bilik, dengan studio room pun boleh dapat privacy dengan full facilities. Berbaloi!

    BalasPadam
  9. Homestay kalau di KL memang amat-amat digalak kan sebab kalau nak shopping or berjalan boleh la elak stuck in traffic. Homestay owner kalau bagi good service dan jaga kebersihan rumah tu mesti orang akan datang semula.

    BalasPadam
  10. Memang homestay di KL mewah tapi harga yang ditawarkan murah dan berbaloi baloi. Kira standardstandard lah harga yang ditawarkan tu

    BalasPadam
  11. Amni pnh stay di fraser place.View best dan tenang je.sesuai untuk korang yang nak check in tgh bndar dengan suasana yang rileks je.no hustle and bustle.

    BalasPadam
  12. Bagus entri ni! Sekarang dah tahu homestay mana yang okay untuk stay kan? Nampak mewah padahal harga dikira masih murah. Nice entry!

    Nanti visit blog SR eh: www.syazaredzuu.com

    BalasPadam
  13. Bestnya dapat tinggal kat sini. Macam2 boleh buat. Kalau org berkeluarga mmg suka tempat macam ni hehehe

    BalasPadam
  14. Wow bestnya..boleh masukkan dalam list nnt...
    Smbil2 cari idea utk homestay saya sdri nnt

    BalasPadam
  15. Wow...semua bilik-bilik dan dekorasi memang menariklah. :)

    BalasPadam
  16. Sangat setuju.. AM pun lebih prefer menginap di homestay dari hotel.. aktiviti lebih santai, boleh memasak & harga jauh lebih murah dan menjimatkan..

    BalasPadam
  17. Wah.. nampak selesa dan bagus kemudahan-kenudahan yang disediakan di homestay ni dan paling TB suka ialah ada tempat untuk memasak tuu.. itu yang bets tu.. dan harga pun berpatutan.

    BalasPadam
  18. Eh, walaupun mewah tapi harga takde lah sampai ribu-riban kan. Sesuai sangat nak bawah stay satu family.

    BalasPadam
  19. Sekarang ni homestay banyak yang cantik-cantik. Kalau dapat homestay yang dilengkapi dengan kemudahan infinity pool, lagi berbaloi untuk dipilih

    BalasPadam