Ticker

6/recent/ticker-posts

LUMINOUS FOREST MERUPAKAN TARIKAN TERBARU LWOT YANG MENAKJUBKAN

LUMINOUS FOREST MERUPAKAN TARIKAN TERBARU LWOT YANG MENAKJUBKAN IPOH, 24 Januari 2018 yang lalu, sempena sambutan Tahun Baru Cina yang akan datang ini, Lost World Of Tambun (LWOT) telah melancarkan tarikan terbarunya, 'Luminous Forest' - sebuah mercu tanda yang mempesonakan berubah menjadi landskap yang luar biasa di mana pokok-pokok hidup dan makhluk-makhluk hidup malam itu keluar untuk bermain dalam cahaya malam yang lembut, membangkitkan perasaan gembira dan bersemangat seperti kanak-kanak yang menjelajahnya. 


Mengagumi suasana hutan khayalan dari taman-taman mitos dan hutan-hutan yang menghiasi hutan di Luminous Forest di tengah-tengah alam semula jadi. Mulakan perjalanan misteri anda ke ke Luminous Forest dengan melangkah ke Jambatan Luminous yang terapung di Tasik Swan, dapat membawa anda satu alam biasa ke dalam hutan ajaib.

Ibu Sophea


Permulaan anda akan menemui Ibu Sophea, sebuah pohon seperti willow berusia 400 tahun yang mempunyai hubungan ajaib dengan semua makhluk hidup. Bangsa Malayana percaya bahawa pokok itu menyebar bibit-bibit ajaib untuk menerangi hutan dan mengekalkan keseimbangan antara makhluk hidup. Sementara Laka Falls membawa bahan bercahaya yang digunakan Makalani untuk menghasilkan elixir penyembuhan yang luar biasa.

The Malayana Family


Kami sendiri terpesona dengan pemandangan luar biasa makhluk hidup yang ajaib dengan salah seorang daripada mereka adalah Shadowfang, lengan panjang sepanjang 16 kaki yang melindungi hutan dengan mata yang penuh perhatian.

Shadowfang

Di Taman Cahaya pula, anda akan menemui bunga dalam bentuk dan saiz yang aneh yang berkilau dalam debunga gelap, yang hanyut di udara seperti debu pixie, spesies serangga dan haiwan yang bersembunyi di hutan bioluminescent ini. Berjalan ke dalam sedikit anda bakal melihat Tahta Malayana, di mana Ketua Kukuntalu berada dan memerintah tanah dengan adil dan adil.



Seterusnya di Wapi Springs, legenda mengatakan bahawa mereka yang melemparkan batu di dalamnya akan mendapat apa hasrat mereka itu menjadi kenyataan. Tidak lupa juga di Toadstool suku Melayana percaya bahawa cendawan bercahaya mempunyai kebolehan penyembuhan untuk merawat sakit dan terluka untuk kesihatan. 

Wapi Spring


Untuk merasai pengembaraan di Hutan Luminous ini anda perlu datang sendiri dan merasainya. Ini kerana suasana amat berbeza dari kita lihat dalam gambar dan secara langsung. Secara langsung anda dapat merasai suasana di waktu malam dengan bunyi bunyian di dalam hutan fantasi ini.


Okay baiklah, Pengurus Besar Lost World Of Tambun, Nurul Nuzairi Mohd Azahari berkata, "Hutan Luminous telah dicipta untuk mencetuskan imaginasi para tetamu tentang apa yang ada dalam alam ini yang belum ditemui di dunia yang tidak dapat ditemui, yang mengalir ke dalam perjalanan aneh melalui perjalanan yang cerah di alam semula jadi Lost World Of Tambun .

Ia akan mendedahkan poket sihir yang diterangi, spesies yang tidak biasa dan pemandangan luar biasa yang lain. Mengharapkan pelayaran yang tidak dapat dilupakan dan memikat ke dalam Luminous Forest ketika malam itu terungkap dengan cara yang mengagumkan. 

Saya harap ramai orang akan mengambil peluang ini untuk datang ke Lost World Of Tambun untuk merayakan perayaan Tahun Baru Cina dan mengalami Hutan Luminous kami, benar-benar sebuah dunia sendiri dalam landskap bercahaya yang indah - ia adalah momen jeda, tertanya-tanya dan bermain dalam persekitaran mistik. " 

Nantikan pengembaraan yang menarik semasa musim perayaan Tahun Baru Cina ini! Persembahan dan aktiviti yang menakjubkan dari Tarian Lunar Luminous, Pertunjukan Kesan Berkilau, Ketua Kukuntalu, dan Masa Kebahagiaan dengan Tuhan Kemakmuran! Para tetamu boleh meletakkan keinginan mereka di Wall Kemenangan, menguji kemahiran mengimbangi di Grandmaster Chopstick, menangkap syiling bertuah di Go Gold Adventure atau Count Lucky Stars di Luminous Alley untuk peluang untuk memenangi hadiah istimewa. 

Luminous Forest adalah tarikan tambahan terbaru di Ultimate Night Park Experience Lost World Of Tambun, sambil menambah kehangatan Lost World Hot Springs & Spa By Night dan Lost World Petting Zoo By Night. 

Luminous Forest yang menakjubkan ini dibuka pada umum 14 Februari 2018 nanti ! Bermula dari jam 7:30pm hingga 10:00pm. Jangan lepaskan peluang untuk menikmati pengalaman seumur hidup ini! Jom jelajah hutan yang menakjubkan yang tidak mungkin dapat di mana-mana. 

Untuk maklumat lanjut mengenai Luminous Forest di Lost World Of Tambun, call +605 542 8888, atau layari laman sesawang mereka untuk booking tiket anda di https://sunwaylostworldoftambun.com/luminous-forest/ serta Facebook page www.facebook.com/lostworldoftambun

LOST WORD OF TAMBUN 

No.1, Persiaran Lagun Sunway 1, 
Sunway City Ipoh, 
31150 Ipoh, Perak Darul Ridzuan, 
Malaysia 

Artikel oleh : Eazy Izzuddin





Catat Ulasan

8 Ulasan

  1. Serius suka tengok lampu tu. Warna warni. Cantik. Feeling Avatar gitu hehe

    BalasPadam
  2. Pokok pun Ada wajah. Akak belum sampai sini. Lambatlah nak sampai lokasi sebegini.

    BalasPadam
  3. belum berkesempatan lagi nak pergi tengok tarikan terbaru ni. jom pergii beramai2 jomm.

    BalasPadam
  4. Dah pergi ke sini hari tu! Memang e=mengancam betul! Bagus betul ada alternatif macam ni untuk yang menginap di LWOT. Ada juga aktiviti menarik waktu malam boleh dilakukan!

    BalasPadam
  5. wahhhh
    menarik lah
    best nya kalau dapat pergi sini

    BalasPadam
  6. Wah bestnya dapat pergi sana kan. Tempat yang memang cantik dan menarik. Sesuai untuk seisi keluarga. Terima kasih atas maklumatnya.

    BalasPadam
  7. Cantik. Dan hampir sama mcm konsep Rainforest Lumina kat Zoo Spore.

    BalasPadam