Ticker

6/recent/ticker-posts

KOLEKSI IKLAN RAYA 2017

Dah tengok Koleksi Iklan Raya 2017? Untuk perkongsian kali ini, kami nak share antara video-video iklan yang best untuk ditonton sempena Hari Raya Aidilfitri 2017. Nampaknya, macam-macam genre ada. Ada yang sedih, ada yang kelakar dan tak kurang hebatnya juga ada yang menyentuh hati dan perasaan berdasarkan kisah benar. Apapun, jom kita tonton 10 video untuk koleksi Iklan Raya 2017. Cekidout!!!




1) Dari Hati Ayah

Kisah benar Encik Adli membesarkan anaknya, Luqman yang merupakan anak autism. Kasihnya seorang ayah sampai sanggup melakukan apa saja demi kebahagian  seorang anak. Nak tahu apa kesudahan cerita antara Encik Aidil dan anaknya, Luqman?




2) Soalan Maut Hari Raya

Biasalah, bila tibanya Hari Raya semestinya akan jadi tempat bertemu sanak-saudara dan jiran tetangga. Bila dah berkumpul ramai-ramai, macam-macam soalan yang akan keluar. Siap sedia dengan koleksi soalan-soalan yang bakal ditanya bila anda pulang beraya ke kampung halaman. Are you ready? Tapi kena beringat, nak bertanya tak salah. Cuma, kenalah jaga sensitivi orang lain juga. Okay?


 


 3) Lagi-lagi Bahulu Emak

Syurga kita, redha mereka. Sempurnakan Aidilifitri kita. Antara video iklan Hari Raya yang paling menyentuh hati untuk tahun ini. Kisah kasih seorang ibu terhadap anak lelaki dan cucunya. Kita kena ingat, syurga isteri di tapak kaki suami, tetapi syurga seorang lelaki adalah di bawah telapak kaki ibu. Jadi, untuk wanita yang bergelar isteri, kenalah bertoleransi dan cakna terhadap suami. Lagi satu, bila dah kaya dan berjaya, jangan lupa untuk bersedekah dan keluarkan zakat. Jom ambil iktibar daripada video pendek ini!


 



4) Joget Abah

Kenapa tradisi Raya itu begitu istimewa? Anak kecil ini cuba mengerti apa yang dilakukan abahnya setiap tahun. Kehilangan seorang ayah sememangnya akan mengubah suasana hari raya seorang anak dan keluarga. Mampukah kenangan indah beraya bersama arwah abahnya diteruskan? Warisi tradisi, sematkan dalam hati.





5) Selamat-kan Hari Raya

Sedang semua orang sibuk dengan persiapan Hari Raya, ada pula yang sibuk nak buat jahat. Mujur ada Raj dan Chong. Apa ceritanya? Jom saksikan filem pendek terbaru daripada BSN




6) Gitar Buruk 

Ramadan adalah bulan mulia bagi memperbaiki diri dalam pelbagai aspek. Seperti kisah Rahman dan Razif. Jadikannya sebagai satu iktibar untuk tidak melengahkan apa yang kita boleh settle-kan hari ini agar mendapat keberkatan di bulan Ramadan. Terutamanya hal-hal yang anda seringkali terlepas pandang seperti pertengkaran, hutang, zakat dan sebagainya. Bab zakat ni, boleh je nak settle cepat di https://www.myeg.com.my. Saman dan road tax pun boleh juga!





7) Mahkota Untuk Aishah

Last but not least, jom kita saksikan Iklan raya ilham pereka fesyen Malaysia iaitu Rico Rinaldi dengan kerjasama Zalora. Enjoice!






8) Dugaan Raya Aida

Biasalah, bila tibanya Hari Raya macam-macam dugaan yang bakal kita hadap. Bermula dari masalah-masalah di office, cuti raya, tiket nak balik raya sehinggalah kepada persiapan baju raya. Apa pula dugaan Raya yang perlu Aida hadapi sebelum beliau selamat tiba di kampung halaman untuk beraya bersama emak dan adik-beradiknya? Korang kena tengok video yang super lawak ni. Seriously, lucu gila!




9) Kasih Sayang Adalah Duit Raya Terbaik

Duit Raya dan Hari Raya memang tak dapat dipisahkan. Lagi-lagi untuk kita yang sudah berkerja dan makan gaji. Jadi, setahun-sekali kenalah hulur-hulur duit raya buat insan tersayang seperti ibu bapa, adik-beradik dan anak-anak buah. Namun, percayalah kasih sayang antara kita adalah duit raya terbaik. Korang perasan tak? Bila tibanya hari raya, semua orang nak beli kereta baru, itu baru, ini baru. Sampai kita sendiri pun teringin untuk buat yang sama. Nak faham lebih lanjut, korang kena tengok video iklan dari DiGi yang penuh lawak dan sinikal. Cekidout!




10) Password wifi

Hah, ini lagi satu perangai manusia yang patut kita bendung especially time tibanya raya. Ingat tau, kalau nak bertandang ke rumah orang atau singgah beraya, jangan sesekali minta password wifi. Kita datang ke rumah mereka untuk beraya, bukannya untuk update facebook, update instagram dan sebagainya. Lagi satu, bila dah berada di rumah orang, jagalah adab sebagai tetamu. Ok? Jangan jadi macam maamt ni. Boleh tengok video di bawah! Enjoice





Biasanya, ramai yang ternanti-nantikan iklan Raya dari Petronas. Namun kini, kita dapat tengok, dah banyak video-video kreatif yang diketengahkan sempena Hari Raya dari setiap syarikat/ jenama atau individu. Sebenarnya, banyak lagi iklan-iklan raya yang best untuk tahun 2017. Untuk perkongsian kali ini, cukuplah 10 video ini dulu yang dapat kami kongsikan bagi melengkapkan koleksi iklan raya 2017. Selebihnya, korang boleh tengok sendiri! Jangan lupa untuk tonton iklan raya dari Pos Malaysia, Oppo Malaysia, syarikat-syarikat dan jenama-jenama lain yang boleh ditonton di youtube. Search saja "video iklan raya 2017", gerenti semua video akan keluar. Pastinya, vidoe-video yang ada memang best dan menghiburkan. Selamat menonton!


Mungkin korang ada video iklan raya favorite untuk tahun ini. Jadi, bolehlah kongsikan bersama kami di ruangan komen. Apapun, kami di Projek Travel ingin mengucapkan sekalung tahniah kepada semua pengarah, penerbit, pelakon dan crew yang bertungkus-lumus menghasilkan video-video kreatif sempena Hari Raya Aidilfitri 2017. Kami amat menghargai karya anda, dan semoga anda terus-menerus menghasilkan karya terbaik untuk tontonan umum. Karya anda, hiburan buat kami seisi keluarga!

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Yessza, iklan no 2 tu mmg marvles.

    BalasPadam
  2. thank you :)

    Kalau ada video raya yang best boleh letak link di ruangan komen ye

    BalasPadam
  3. hahaha, iklan no 2 memang pedas dan makan dalam..

    tapi, iklan no 8 paling win dan paling lawak untuk tahun 2017

    BalasPadam