Ticker

6/recent/ticker-posts

TRAVELOKA DAN PERCUTIAN KE LANGKAWI

Tips Bercuti Ke Langkawi Yang Jimat | Tahukah anda, Langkawi ini merupakan pulau yang terbesar dan bukan semata-mata pulau sahaja tau. Dah kalau pulau besar, dah tentulah banyak aktiviti yang kita boleh buat terutama shopping ( tetiba ). Langkawi juga bukan semata-mata pulau tetapi dia merupakan Pulau Lagenda yang penuh misteri dan kisah bersejarah. Sehingga kini Langkawi menjadi  tempat pelancongan seluruh pelusuk dunia. Bagi yang tidak tahu lagi, Langkawi ini terletak di Utara Selat Melaka di Selatan Laut Andaman berhampiran sempadan Malaysia dan Thailand. Gunung Raya inilah sebenarnya titik tertinggi di Langkawi dan pulau ini mengandungi 99 pulau yang merangkumi jumlah kawasan darat. SubhanAllah.


Sumber foto : blog.imonholidays.com
k tertinggBagi yang tinggal di Pantai Timur seperti Kelantan dan Kedah sudah tentu menggunakan kenderaan darat dan akan berhenti di Kuala Kedah atau Kuala Perlis untuk ke Langkawi, either by land or air. Tapi bagi admin, pengangkutan udara menjadi pilihan utama admin kerana dari segi faktor masa dan kos sangat penting terutama pada pelancong yang ingin berjimat semasa ke Langkawi. Sebelum ini, admin menggunakan diskaun dari TRAVELOKA untuk mengurangkan kos tambang atau hotel menginap.


Bagi yang tidak tahu tentang hotel, pengangkutan, tempat menarik dan kedai makan boleh rujuk di bawah. Semoga memberi manfaat kepada anda semua yang bakal ke Langkawi. 


  1. Hotel *Cari hotel di TRAVELOKA
  2. Pengangkutan *Cari hotel di TRAVELOKA
  3. Tempat menarik *rujuk bawah
  4. Kedai makan *rujuk bawah

Penginapan murah di Langkawi adalah lebih baik jika korang buka laman web Traveloka dan di sana banyak potongan harga sehingga potong kaki serta korang juga boleh survey beberapa hotel murah di Langkawi di sepanjang jalan Pantai Cenang. Menariknya di Langkawi adalah pantai di sana sangat bersih dan cantik. Antara aktiviti yang ada di Langkawi adalah sukan air seperti jet ski, banana boat dan parasailing. Berlainan pada hari minggu, sesungguhnya berbeda pada hari kebiasaan kerana kesesakan lalulintas yang luar biasa. Hal ini kerana, ramai pelancong yang melancong ke Langkawi pada hujung minggu.


The Datai Langkawi juga adalah satu lokasi privasi dan sesuai untuk mereka yang inginkan ketenangan semasa bercuti di Langkawi. Di sini juga terdapat pantai dan yang paling best sekali adalah cruise untuk korang explore shimmering and capitavating Andaman coastline. Ada juga golf course.

Sumber foto : www.malaysia-maps.com/langkawi/


Cable car juga hampir meniti setiap bibir-bibir masyarakat kini. Cable car ini mengambil masa selama 15 minit untuk sampai ke puncak. Di atas sana bolehlah menghirup udara yang segar dan bergambar kenangan bersama yang tersayang. Sky Bridge pun sama jangan lupa. Tapi, semasa admin ke sana pada tahun lepas, Sky Bridge ini berbayar sebelum masuk, di mana sebelum ini percuma sahaja. Mungkin disebabkan kos servis menyebabkan bayaran ini dikenakan kepada pengunjung. Satu sahaja, jika pelancong yang ingin membeli tiket cable car adalah disarankan juga untuk membeli pakej yang termasuk Sky Dome dan Sky Rex.



Selain itu, jangan lupa melawat ke tempat-tempat menarik seperti:-
  1. Art in Paradise
  2. 5D Muzium - Believe Langkawi
  3. Pantai Cenang
  4. Pantai Tanjung Rhu
  5. Pantai Tengah
  6. Pantai Pasir Tengkorak
  7. Pulau Payar Marine Park
  8. Pulau Beras Basah
  9. Gunung Raya
  10. Air Terjun Telaga Tujuh
  11. Air Terjun Temurun
  12. Air Terjun Durian Perangin
  13. Tasik Dayang Bunting
  14. Dataran Lang
  15. Taman Lagenda
  16. Underwater World Langkawi
  17. Langkawi Wildlife Park
  18. Taman Buaya Langkawi
  19. Makam Mahsuri
  20. Galeri Padi
  21. Herbawalk Langkawi
  22. Kompleks Kraf Langkawi
  23. Oriental Vilage
  24. Galeria Perdana
  25. MARDI Langkawi Agro Technology Park
  26. Ismail Group
  27. dan banyak lagi


Fuh! ni kalau admin cerita lebih lanjut lagi mahu tak habis kisahnya kan. Apapun, kalau korang nakkan sesuatu yang murah dan berbaloi admin sarankan korang download apps TRAVELOKA di telefon anda secara percuma dan terus cari untuk tiket flight dan Langkawi Hotels. Haaaaaaaa, apa yang admin suka bila guna TRAVELOKA ni adalah tiada cas tersembunyi pun haaaaaaa...Tu yang bagus TRAVELOKA ni. Apapun, berjalanlah dengan cara yang bijak tanpa membazir. Kadang-kadang, bersederhana untuk melakukan perkara itu adalah sangat bagus dan akan mendatangkan kepuasan diri  :)

TRAVELOKA MENJANJIKAN HARGA JAUH LEBIH MURAH DAN PERBANDINGAN TIKET FLIGHT

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Traveloka best. Susah nak hampakan para pengguna especially yang suka travel!

    BalasPadam
  2. Lama sangat dok gi Langkawi. Buleh masuk list travel untuk hujung tahun.

    BalasPadam