Ticker

6/recent/ticker-posts

PERCUTIAN​ ​MENJADI ​MUDAH​ ​DENGAN​ ​TRAVELOKA

Sudah semestinya ramai yang gembira apabila terdengar sahaja perkataan percutian kan? Mana tidaknya, sebab ini lah waktunya untuk korang meluangkan masa bersama dengan family dan hilangkan segala stress yang ada. Jadi, sebelum korang pergi bercuti ni, apakata korang rancang dulu percutian korang ni. Bukannya apa, bak kata orang lebih baik korang plan dulu berapa bajet percutian korang, nanti baru lah selesa dan tak risau bajet tak mencukupi sewaktu bercuti nanti. Bagi sesiapa yang ingin memudahkan lagi kerja untuk merancang bajet percutian ni, saya ada satu recommendation iaitu dengan menggunakan Traveloka. 


Semua tahu ke ​Traveloka ni apa​? Hah, begini, Traveloka ni merupakan salah satu website yang membolehkan korang untuk menempah mana-mana sahaja tempat penginapan di dalam atau luar negara pada harga yang sangat murah dan berpatutan. Bukan itu sahaja, website ni juga ada menawarkan perkhidmatan untuk membooking tiket flight tau, dimana ada bermacam-macam jenis penerbangan yang korang boleh pilih dengan harga yang rendah dan affordable. Berita baik untuk korang semua, Ia telah pun mewujudkan aplikasi yang boleh didownload ke dalam telefon pintar korang samada yang menggunakan, IOS app mahupun Android. Semua ini akan memudahkan kerja korang untuk membuat tempahan tempat penginapan dan tiket penerbangan. Selain itu, ianya juga akan membuatkan percutian korang menjadi lebih teratur, dan yang paling penting sekali mengikut​ ​bajet​ ​korang. 


Percayalah, ada banyak benefits dan advantages yang korang akan dapat jika korang membuat tempahan seperti hotel, tiket penerbangan atau kedua-duanya sekali. Antara kelebihan yang korang​ ​akan​ ​dapat​ ​dengan​ ​Traveloka​ ​ialah :

#1 Aplikasi​ ​Mesra​ ​Pengguna

Ia menyediakan aplikasi yang sangat mudah untuk difahami oleh para penggunanya, dari golongan pemuda sehingga lah ke golongan yang berusia. Ianya tidak complicated dan cara untuk membuat tempahan tiket flight dan hotel pun sangat cepat. Misal kata, kalau korang buat tempahan hotel, akan ada e-tiket which is korang tak perlu print pun, korang just tunjuk kan sahaja e-tiket ni ketika nak check in ke hotel tu nanti. So, bila ianya​ ​mudah​ ​untuk​ ​digunakan,​ ​lagi​ ​berjalan​ ​lancar​ ​lah​ ​percutian​ ​korang,​ ​betul​ ​tak?

#2 Tiada​ ​Caj​ ​Tersembunyi​ ​Dikenakan

Biasanya kita malas nak buat tempahan melalui online ni, sebab ada aje caj yang tersembunyi bila kita dah confirm nak buat bayaran. Tapi, dengan Traveloka korang semua tak perlu risau. Hal ini kerana, apa yang korang lihat, itu lah yang akan korang bayar, tiada caj tersembunyi. Semuanya dijalankan secara telus dan transparent, jadi korang​ ​tak​ ​perlu​ ​risau,​ ​because​ ​for​ ​sure​ ​bajet​ ​korang​ ​tak​ ​lari​ ​punya.

#3 Harga​ ​Berpatutan

Selain itu, ia juga selalu menawarkan harga yang rendah ataupun diskaun kepada penggunanya, lebih-lebih lagi kalau korang create account sebagai member, lagi banyak harga special untuk tiket penerbangan dan hotel yang boleh korang nikmati. Jadi, bagi korang yang mempunyai ‘tight budget’, memang Traveloka ialah pilihan yang​ ​tepat​ ​buat​ ​korang.

#4 Khidmat​ ​Bantuan​ ​24​ ​jam​ ​Seminggu

Kalau korang ada masalah untuk membuat tempahan, korang tak perlu panik. Kerana, ia ada menyediakan perkhidmatan bantuan 24/7 melalui tiga saluran iaitu email, phone atau live chat. Jadi, jangan malu dan segan, korang hanya perlu pilih jep mana satu saluran sambungan yang korang rasa selesa untuk berhubung dengan bahagian​ ​khidmat​ ​bantuan​ ​di​ ​website​ ​ni​ ​nanti​ ​ye.

Pelbagai lagi kelebihan yang korang akan dapat jika membuat tempahan melalui Traveloka ni. Kalau korang nak tahu, korang kena lah cepat-cepat download aplikasi ni di telefon pintar korang. Sekali korang dah cuba, mesti korang jatuh hati dengan aplikasi ni, sebabnya segala kerja tempahan hotel dan tiket penerbangan akan menjadi mudah, seterusnya korang boleh la menikmati percutian korang dengan rasa senang hati. Jadi, apa tunggu lagi? Jom kita download Taveloka app di smart phone korang sekarang juga! Untuk maklumat lanjut, korang boleh lah layari​ ​laman​ ​web​ ​Traveloka​ ​di​www.traveloka.com​.​ ​Jom​ ​kita​ ​bercuti!



Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. Betul3x... Leya pun semenjak ade Traveloka ni, jadi lebih mudah utk book hotel..
    Harga pun berbaloi... Aplikasi Web yang sangat best

    BalasPadam