Ticker

6/recent/ticker-posts

12 DESTINASI MENARIK UNTUK DIKUNJUNGI DI SELURUH DUNIA!

"If traveling were free, you'd probably never see me again."

Anda pernah dengar quote di atas? Mesti pernah kan? Jadi, kali ini kami nak berkongsi tentang 12 Destinasi menarik untuk dikunjungi di seluruh dunia. Bayangkanlah, travel itu FREE (PERCUMA). Pastinya banyak plan travel dan destinasi untuk dituju kan? So, jom kita berangan acah-acah plan untuk travel selama setahun (12 bulan) ke 12 destinasi terbaik di seluruh dunia. Ohsem kan? Jom, check it out!


Januari
Maldives



Februari
Venice, Italy



Mac
Japan



April
Greece



Mei
Canada



Jun
Iceland



Julai
Australia



Ogos
Russia



September
Korea



Oktober
Brazil



November
Egypt



Disember
Thailand



Menarik kan? Setiap negara ada tarikan dan keistimewaan masing-masing. Memang rasa teruja nak pergi. Memandangkan keadaan ekonomi sekarang yang agak tidak menentu, molek rasanya kita simpan balik 12 destinasi menarik di seluruh dunia ini sebagai angan-angan buat sementara waktu. Ada tak destinasi idaman korang dalam senarai di atas? Ataupun, ada tak negara-negara dalam senarai di atas yang pernah anda kunjungi? Maybe boleh share pengalaman anda di ruangan komen.


Tapi, jangan risau. Tak dapat travel ke oversea, kita travel dalam Malaysia. Tak tahu kat mana destinasi menarik di Malaysia? Jangan bimbang. Anda boleh rujuk di instagram Projek Travel atau dengan hanya klik hashtag #ProjekTravelContest Banyak destinasi menarik yang telah dikongsikan oleh #SahabatPT. 


“One’s destination is never a place, but a new way of seeing things.” – Henry Miller

Catat Ulasan

5 Ulasan

  1. wah!!....teringinnya....nk berjalan merata...

    jemput singgah blog Elly... ;)
    KECANTIKAN SEMULAJADI khas untuk pasangan.....

    BalasPadam
  2. Dalam senarai kat atas tu ada beberapa buah negara yang ingin dikunjungi..InsyaAllah suatu hari nanti akan tercapai juga hasrat ini..

    BalasPadam
  3. Semua tempat belum dikunjungi..insyaAllah akan datang

    BalasPadam
  4. bestnya...berangan tak pe free je..hidup kena ada impian. InsyaAllah usaha nk capai impian tu. Dlm byk2 tu br sampai Thailand je hehe..byk jugak tmpt menarik kt sana.

    BalasPadam
  5. Saya dah pernah pergi Korea, tapi bukan masa bulan September la. Tak puas hati sangat sebab tak dapat jelajah semua tempat best kat situ lagi. And Maldives, oh yes! Nak sangat pergi sana. >_<

    BalasPadam