Ticker

6/recent/ticker-posts

WAJAH BARU FIRST WORLD HOTEL GENTING

WAJAH BARU FIRST WORLD HOTEL GENTING
WAJAH BARU FIRST WORLD HOTEL GENTING | Baru-baru ini Mat Remos dan rakan blogger telah berpeluang untuk stay di First World Hotel di Genting Highland. Bilik baru telah dibuka dan sedia untuk disewa oleh pegunjung mereka di menara baru iaitu Tower 2 Annex

Sidang media bersama pihak pengurusan hotel
FIRST WORLD HOTEL GENTING merupakan hotel kedua terbesar didunia selepas MGM Grand Las Vegas.

FIRST WORLD HOTEL TOWER 2 ANNEX


Kaunter peyambut tetamu di tower baru (Tower 2 Annex)
Jika dibandingkan dengan suasana di kaunter peyambut tetamu terdahulu, perbezaan ketara kita dapat lihat dari segi konsep rekabentuk dan hiasan dalaman. Di tower baru iaitu Tower 2 Annex ini, mereka memberikan cetusan idea yang lebih modern dengan warna yang lebih menarik perhatian.

Kedai bakery bertentangan dengan kaunter peyambut tetamu
Kesungguhan di dalam memberikan hiasan dan rekabentuk terbaik kepada pegunjungnya dapat kita lihat melalui rekabentuk featured wall dan bahagian syiling sepanjang perjalanan kita menuju ke kaunter peyambut tetamu. Suasana di Lobi juga dihidupkan dengan visual televisyen 3D dan soft muzik yang mampu memberi keselesaan kepada anda.

SELF CHECK-IN KIOSK | Apa yang membuatkan kami teruja bila ke sini. Mereka menyediakan self check-in kiosk yang berteknologi tinggi untuk memberikan kemudahan kepada setiap pelanggan mereka untuk check-in masuk ke bilik hotel tanpa membuang masa untuk beratur panjang di kaunter peyambut tetamu.

SELF CHECK-IN KIOSK


Sangat mudah dan mesra pengguna. Tidak perlu risau akan cara penggunaannya. Hanya baca dan ikut arahan yang tertera. Ianya semudah 1,2 dan 3 sahaja.



Terdapat sebanyak 29 unit E-Kiosk di mana 23 darinya terletak di lobi Tower 1 dan 6 unit lagi di lobi di tower 2 Annex. Proses mendaftar keluar (check-out) juga sangat mudah dengan Check-Out E-Kiosk. Terdapat 15 unit Check-Out E-Kiosk yang terletak di Tower 1 dan Tower 2 dan 4 unit lagi di lobi Tower 2 Annex.

Check-in Time: 3.00pm  Check-out Time: 11.00am

BILIK DI TOWER 2 ANNEX | Bilik di Tower 2 Annex juga telah diberikan nafas baru dengan rekabentuk dalaman yang cukup menarik berbanding dengan sebelumnya. Sebanyak 1286 buah bilik telah tersedia untuk pegunjung mereka di Tower 2 Annex ini dengan beberapa jenis mengikut pilihan dan keselesaan pegunjung mereka .Antara jenis bilik-bilik yang baru ialah seperti XYZ Deluxe dan XYZ Triple. Saiz bilik-bilik ini adalah dalam purata 170.70 kaki persegi.

Perbezaan antara kedua-dua jenis bilik ini adalah dari segi kemudahan. XYZ Delux Room menawarkan sama ada 2 single beds atau 1 queen bed . manakala WYZ Triple menawarkan samaada 1 single bed dan 1 queen bed. Jadi XYZ Triple sangat sesuai untuk peginapan keluarga.

XYZ Deluxe Room
Ciri-ciri lain yang memastikan kemudahan dan keselesaan pegunjung mereka yang ada di dalam bilik ini ialah termasuk televisyen skrin32" dengan  in-house dan local channels, telefon, peti sejuk mini dan peti keselamatan serta pegering rambut international socket dan USB powered Ian access point.

XYZ Deluxe Room
XYZ Deluxe Room
Dinding Frosted lime green glass  bertindak sebagai pembahagi antara tandas, sinki dan pancuran yang mana ia dikatakan boleh menampung sehingga 3 orang pada satu masa.

Bilik air
Berikut juga merupakan jenis bilik yang available di First World Hotel.






Terima kasih kepada pihak Resort World Genting kerana sudi menjemput kami dari team ProjekTravel untuk menginap dan merasai sendiri pengalaman baru di bilik yang serba baru di Tower 2 Annex ini. Bagi kami, ianya merupakan bilik yang cukup selesa dan sangat menarik. Dari segi warna dan dekorasi bilik yang cukup membuatkan kami tenang .


Untuk info yang lebih lanjut, korang boleh terus hubungi pihak  Resort World Genting di 03-27181118 atau lawati mereka di WEBSITE dan FACEBOOK.

Catat Ulasan

7 Ulasan