Ticker

6/recent/ticker-posts

7 APLIKASI PERCUMA TERBAIK UNTUK TRAVEL.

APLIKASI PERCUMA TERBAIK UNTUK TRAVEL | Dikala kita travel di luar mahupun dalam negara, sebenarnya adalah terbaik jika mampu bergerak dengan mudah sambil di bantu dengan komunikasi oleh masyarakat sekeliling.

Di sini kami kongsikan kepada anda 8 aplikasi percuma yang terbaik dalam membantu anda travel

#1 WAZE


Ramai dari kita yang menggunakan waze ketika sesat atau sesak di jalan raya. Antara aplikasi yang membantu semestinya waze tidak kira anda travel dalam atau luar negara.

#2 Google Translate


Inginkan komunikasi? Jangan anti sosial sangat. Mungkin mudah untuk berkomunikasi jika travel di dalam negara. Jika ke luar negara, gunakan cara mudah ini. Anda suka bukan jika pelancong bercakap dalam bahasa. Begitu juga mereka. 

#3 OANDA Currency Converter


Kebanyakkan traveler hari ini suka untuk tukar wang di dalam negara. Jika anda keluar negara dan berkira-kira untuk beli semestinya bajet menjadi salah satu perkara yang perlu diambil kira. Gunakan aplikasi ini. Walau matawang sekarang tak cukup ganas lagi.

#4 Free Wi-Fi Finder


Berpeluh jika penggunaan data tidak dikawal. Tidak menjadi masalah jika travel di dalam negara. Bagaimana jika travel ke luar negara? Data roaming yang tinggi boleh menyebabkan balik Malaysia dalam keadaan terkejut melihat bil yang tinggi. Aplikasi ini akan membantu mencari kawasan yang berdekatan untuk Wi-Fi.

#5 Goby


Aplikasi ini adalah aplikasi yang membantu anda mencari acara atau aktiviti sekitar anda jika anda berada di sesuatu kawasan. Sebagai traveler semestinya aktiviti mengenali dunia orang lain adalah misi anda. Selain itu, aplikasi ini juga membantu dalam mencari tempat bermain, konsert dan banyak lagi disekitar anda.

#6 Weather


Aplikasi ini membantu anda mengetahui cuaca disekitar anda. Mungkin ada yang mengatakan tidak perlu untuk lihat cuaca. Tetapi dengan adanya ramalan ini membantu anda untuk rancang aktiviti indoor atau outdoor. Jika di luar negara sebagai contoh di Jepun, cuaca dan suhu akan menjadi penghalang perjalanan anda jika tidak diteliti.

#7 Hotel Tonight



Jika anda melalui percutian tidak dirancang, yang mana kebiasaannya travel yang selalu di lakukan oleh backpackers. Aplikasi Hotel Tonight akan membantu anda mencari hotel tempatan pada kadar dan semestinya yang masih kosong.

Macam mana? Membantu?

Semestinya banyak lagi apps atau aplikasi yang boleh digunakan dan mengikut kesesuaian negara mahupun kawasan yang dilawati. Walau macam mana pun feel free untuk komen apps yang ada untuk kita bantu traveler yang perlukannya.

Jom Travel!

Catat Ulasan

3 Ulasan

  1. Terima kasih. Info yang tertera ada yang kami tidak pernah guna. Insyaallah akan cub untuk trip yang akan datang.

    BalasPadam
  2. banyak apps2 yang boleh membantu melancarkan lagi proses traveling...tq utk perkongsian ini..

    BalasPadam