Ticker

6/recent/ticker-posts

5 Tempat Yang Sangat Cantik Untuk Berenang

5 Tempat Yang Sangat Cantik Untuk Berenang | Bila penat bekerja, tentu kita akan terfikir tempat-tempat yang menarik untuk merehatkan minda kan. Di sini Mat Remos nak kongsi beberapa tempat yang sangat cantik untuk berenang. Tentu hilang semua stress andai dapat berenang kat tempat-tempat ni kan...


1. Bora Bora Island


Tempat Yang Sangat Cantik Untuk Berenang
Bora Bora Island
Bora Bora Island adalah sebuah pulau kecil yang terletak di barat laut Tahiti di Polinesia Perancis. Disekeliling pulau ini terdapat beberapa pulau kecil (motus), dihiasi dengan pasir putih dan sebuah lagun biru yang dipenuhi oleh terumbu karang, ia sangat terkenal untuk aktiviti menyelam (scuba). Ia juga merupakan destinasi popular untuk resort mewah di mana beberapa banglo tetamu yang terletak di atas air . Di tengah-tengah pulau ini terdapat gunung berapi tidak aktif.

Maksimum panjang: 1,634 batu ( 2.63 km)
Maksimum lebar : 2,367 batu ( 3.81 km)
Penduduk: 8880 (Ogos 2007)
Gugusan Pulau : Kepulauan Leeward , Kepulauan Society


2. Cala Macarella' on Menorca Island ~ Spain


Tempat Yang Sangat Cantik Untuk Berenang
Cala Macarella' on Menorca Island -Spain

Di antara teluk-teluk kecil berkembar Macarella dan Macarelleta adalah dua yang paling dekat dengan pantai ke bandar Ciutadella, dan menjadikan ia tempat yang amat sibuk sekali. Macarella adalah pantai pertama sampai dari tempat letak kereta, jadi sebab itu lah ia menjadi tumpuan di mana pengunjung akan berhenti.

Jika kita berusaha untuk mengikuti jalan sekitar kepada Macarelleta kecil Cove, kita akan dapat melihat pemandangan yang menakjubkan di sepanjang perjalanan dan pantai yang menarik anak burung antara tebing-tebing dan hutan pain.

Minorca atau Menorca Island adalah salah satu daripada Kepulauan Balearic yang terletak di Laut Mediterranean milik Sepanyol. Namanya berasal dari saiznya, berbeza dengan berdekatan Majorca. Minorca mempunyai penduduk kira-kira 94,383.

Kawasan: 702 km²
Kumpulan Island : Kepulauan Balearic
Wilayah : Kepulauan Balearic


3. Giola lagoon ~ Thassos, Greece


Tempat Yang Sangat Cantik Untuk Berenang
Giola lagoon, Thassos, Greece
Giola Lagun terletak di pantai tenggara Thassos, Greece beberapa kilometer dari Kampung Astris. Giola merupakan kolam semulajadi berukuran kira-kira 20 meter panjang dan lebih 15 meter lebar . Ia dikelilingi oleh teres batu yang bertingkat sehingga 8 meter tinggi, mewujudkan platform mudah di mana pengunjung boleh melompat dan menyelam ke dalam air yang jernih, yang sentiasa segar ombak dari laut.

Thasos atau Thassos adalah sebuah pulau Yunani di Laut Aegean Utara, berhampiran dengan pantai Thrace sebahagian daripada Macedonia. Ia adalah pulau Yunani paling utara, dan ke-12 terbesar mengikut kawasan.

Kawasan: 380,1 km²
Kumpulan Island : Kepulauan Aegean
Penduduk: 13,770 (2011 )


4. Flathead Lake, Montana


Tempat Yang Sangat Cantik Untuk Berenang
Flathead Lake, Montana

Flathead Lake adalah tasik air tawar semula jadi yang terbesar di barat Sungai Mississippi berhampiran Amerika Syarikat. Dengan kawasan permukaan antara 191,5 batu persegi (496 km2) dan 197 batu persegi (510 km2), Flathead Lake adalah lebih besar sedikit daripada Lake Tahoe. Tasik ini adalah merupakan hasil sisa purba dan sebahagian besar tasik dibendung glasier, Lake Missoula era interglacial terakhir. Flathead Lake mempunyai kedalaman maksimum 370,7 kaki (113.0 m), dan purata 164,7 kaki (50.2 m). Ini menjadikan Flathead Lake lebih dalam dari kedalaman purata Laut Kuning atau Teluk Parsi. 

Area : 197 mi² ( 510,2 km ² )
Permukaan ketinggian : 2894 ( 882 m)
Panjang: 27.28 batu ( 43.9 km)
Volume : 5,566 kubik batu ( 23.2 km³ )
Min kedalaman: 165 ( 50 m)
Lokasi aliran keluar : Flathead Sungai


5. Mylos Island ~ Greece


Tempat Yang Sangat Cantik Untuk Berenang
Mylos Island ~ Greece
Mylos Island sebahagian besarnya adalah sebuah pulau yang belum ditemui, dengan mungkin pantai yang paling menarik dari mana-mana pulau lain yang mempunyai saiz ini di dunia. Mylos dikenali sebagai pulau warna, terutamanya kerana rupabentuk yang menakjubkan, pembentukan batu yang berwarna-warni . Mylos merupakan pulau terbesar di Southwesternmost dan yang ke-5 di Nusantara Cyclades. Pulau ini hanya mengambil masa 3-5 jam dari Athens jika menaiki feri, atau 30 minit dengan pesawat. 

Kawasan: 160.1 km²
Max Panjang : 21 km
Max lebar : 14 km
Kumpulan Island: Cyclades
Penduduk: 4977 (2001 )


Catat Ulasan

4 Ulasan

  1. cantik2 lokasi ni...kalau aku pegi mmg duduk atas bot atau tepi je la...masih tak boleh berenang..huhu

    BalasPadam
  2. Assalammualaikum....

    memang cantik kan tempat nie... subhanallah! sungguh memukau .

    mselim3

    BalasPadam
  3. Kalau pergi jangan lupa angkut kita sekali. Pandai berenang ke Madi? eh

    BalasPadam
  4. perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :D

    BalasPadam